Prince Harry & Meghan Markle Are Suing Tabloids Over Alleged Phone Hacking
This is not the first time the royal family have taken legal action with the press
over allegations of phone hacking. In 2005, a story about a Prince William injury was published in now-defunct British tabloid
News of the World — owned by media mogul Rupert Murdoch, who also owns
The Sun — prompting allegations from the royal family that their voicemails were being hacked.
News of the World editor Clive Goodman and private investigator Glenn Mulcaire were convicted of conspiracy to hack into said voicemails in 2007.